Potrzebujesz naprawy AUDI, VW, BMW, SKODA, SEAT w Lublinie?

Naprawimy każde auto ale specjalizujemy się w naprawie i serwisie głównie takich marek jak AUDI, VW, BMW, SKODA, SEAT - Bosch Auto Perfekt Sawa Zaprasza.

Jako serwis samochodowy Bosch, obsługujemy tak samochody z silnikami benzynowymi, jak i diesla. Zakres oferowanych u nas usług obejmuje cały samochód. Oprócz elektrotechniki i elektroniki samochodowej, napraw układów ABS/ASR, diagnostyki silników diesla i napraw pomp wtryskowych, w naszej stacji znajdą Państwo wszechstronną obsługę w zakresie mechaniki samochodowej, jak: wymiana pasków rozrządu, amortyzatorów, sprzęgieł, a także wymiana oleju (Castrol oraz Shell). Wszelkie naprawy realizujemy na bazie oryginalnych części Bosch. Zapewniamy najwyższą jakość usług i konkurecyjne ceny.

Jesteśmy partnerem program BMW "Więcej niż Części", co oznacza, że nasz zakład szybko i niezawodnie dostarczy Państwu oryginalne części i akcesoria BMW na atrakcyjnych warunkach, ale nie tylko. Ponadto oferuje Państwu szereg dalszych usług, służymy radą i wsparciem. Zajmujemy się także programowaniem komputerów BMW oraz aktualizacją oprogramowania sterowników elektronicznych.

Komputerowa diagnostyka pojazdów grupy Volkswagem-Audi przeprowadzana jest z użyciem najnowszego sprzętu serwisowego VAS 5051. Samochody marki BMW sprawdzane są urządzeniem BMW group tester one (GT1), które pozwala na testowanie, konfigurowanie oraz przeprogramowywanie systemów dostępnych w pojeździe.

Silniki

Skrzynie biegów

Rozrządy

Komputerowa diagnostyka

Obecnie produkowane samochody i ich systemy przypominają ‘jeżdżący komputer ‘ , poszczególne systemy sterowania silnikiem , skrzynią biegów , kontroli trakcji (ABS, ESP) itd. są ze sobą ściśle powiązane. Z każdym nowym modelem auta mamy większą moc silnika często w mniejszej pojemności skokowej , skrzynie biegów mają większą ilość biegów a system ESP przejmuję nawet funkcję parkowania . W związku z tym funkcje samo diagnostyczne tych systemów są bardzo rozbudowane , mamy mnóstwo wszelkich kolorów kontrolek w zestawie wskaźników które mogą nas informować o błędach w tych układach.

Zapalenie się kontrolki ‘checkengine’ , abs , esp , service zwykle wywołuje u nas niepokój . A często są to błahostki typu paliwo gorszej jakości czy chwilowe zacięcie jakiegoś urządzenia wykonawczego.

Nasi mechanicy pomogą Państwu szybko i bezstresowo rozwiązać wszelkie tego typu problemy ( czy będą one drobne czy bardzo poważne), nasza wiedza o nowoczesnych technologiach jest bardzo duża a nasze urządzenia diagnostyczne są takimi samymi jakie są używane przez Autoryzowane Stacje Obsługi dlatego bez wątpliwości jesteśmy pewni trafności postawionej diagnozy.

Elektryka i elektronika samochodowa

Z tej dziedziny w naszym serwisie jesteśmy wyjątkowo dumni. Jest to obecnie skomplikowane , trudne , wymagające wielu urządzeń diagnostycznych i najnowszej dokumentacji technicznej. Pole gdzie inni sobie nie radzą nam wychodzi doskonale.

W naszym serwisie diagnostyka komputerowa i naprawa systemów elektronicznych to przede wszystkim wysoka jakość świadczonych usług. Rozpoznajemy i identyfikujemy wszelkie błędy sterowników i je naprawiamy. Dodatkowo mamy możliwość wykonania wszelkich testów w które wyposażony jest dany komputer sterujący , symulację działa układu i adaptację podzespołów. Takie czynności mają na celu ustalenie problemów i usterek oraz ich wyeliminowanie.

Elektronika w obecnych autach to takie mechanizmy jak automatyczna klimatyzacja , centralny zamek , elektryczne szyby , elektrycznie regulowane fotele czy lusterka. W naszym serwsie sprawdzisz prawidłową pracę tych podzespołów oraz przetestujesz ich działanie.

Wszystkie testy układów elektronicznych wykonujemy przy ‘Przeglądzie eksploatacyjnym’ nie doliczając za to jakichkolwiek dodatkowych opłat. Polecamy tą formę utrzymania dobrego stanu technicznego auta.

Klimatyzacja samochodowa – obsługa i serwis

W naszym serwisie zajmujemy się kompleksowo naprawą i serwisowaniem samochodowych układów klimatyzacji są to miedzy innymi :
- dezynfekcja klimatyzacji metodą ozonową lub chemicznie
- okresowe przeglądy w co wchodzi
- kontrola stanu filtra kabinowego, odessanie czynnika chłodzącego ( gaz R134a) zukładu, jego regeneracja oraz napełnienie układu prawidłową ilością
- wytworzenie próżni która ma właściwości czyszczące i osuszające z wilgoci
- sprawdzenie szczelności układu, dodanie oleju sprężarkowego, dodanie barwnika UV,
- kontrolę działania klimatyzacji

Jako, że układ klimatyzacji często jest rozwinięty o sterowanie elektroniczne wykonujemy też pałnądiagnostykę komputerową oraz wszelkie nastawy podstawowe elementów sterujących.

Przeglądy okresowe należy wykonywać co najmniej 1 raz na 2 lata. Dlaczego konieczna jest okresowa obsługa?

Wykonujemy to celem zapewnienia prawidłowej pracy klimatyzacji, czynnikiem roboczym jest gaz który niestety bardzo często uchodzi poprzez gumowe elementy przewodów klimatyzacji czy przez choćby sam fakt braku pracy w sezonie zimowym. Klimatyzacja w aucie posiada zabezpieczenie termiczne które uniemożliwia jej pracę poniżej 5 stopni Celsjusza , takie temperatury w naszym klimacie utrzymają się przez długi czas a długotrwały brak pracy układu powoduje kurczenie się elementów uszczelniających układu które nie są wtedy smarowane olejem krążącym w układzie. W ten sposób w ciągu roku ucieka do 10-15% czynnika. Efektem jestspadek ciśnienia czynnika i spadek sprawności chłodzenia.

Dodatkowo smarowanie kompresora zapewnia specjalnyolej, któryjesttransportowany przez czynnik chłodniczy R134a. Spadek ciśnienia czynnika zmniejsza również jakoś smarowania i w konsekwencji prowadzi do przyspieszonego zużycia i uszkodzenia kompresora.

Dlatego konieczne jest uzupełniania czynnika roboczego i okresowe przeglądy układu klimatyzacji.

Czynnik roboczy oraz olej w celu utrzymania wymaganych parametrów muszą być filtrowane przezbardzo precyzyjny filtr, który zatrzymuje nie tylko zanieczyszczenia mechaniczne ale też wychwytuje wilgoć z oleju i czynnika. Wilgoć nie tylko prowadzi do korozji układu i sprężarki ale równieżze względu na obniżanie się temperaturyczynnika poniżej 0 C –przechodzi w stan stały w postać kryształków lodu, które nie tylko mogą spowodować przyspieszone uszkodzenie sprężarki klimatyzacji , ale ze względu na oblodzenie zaworu rozprężnego może okresowo lub całkowicie wstrzymać pracę całego układu klimatyzacji. Przy każdej naprawie układu klimatyzacji filtr zwany osuszaczem układu powinien być bezwzględnie wymieniony.

Kolejną ważna czynnością obsługi klimatyzacji jest dezynfekcja (usuwanie nieprzyjemnych zapachów)

Przykry zapach wydostający się z otworów nawiewowych jest sygnałem ostrzegawczym, który mówi nam, że klimatyzacja samochodowa powinna zostaćjak najszybciej sprawdzona. Para wodna w napływającym z zewnątrzdo kabiny ciepłym powietrzem w zetknięciu z zimnymi ściankami parownika skrapla się i tworzy środowisko do rozwoju bakterii i grzybów. Wcelu zwalczenia przykrego zapachu i mikroflory stosuje się różne metodychemiczne i mechaniczne, które mają za zadanie nie tylko oczyścić układ nawiewu, ale przede wszystkim go odkazić. Jedną z najskuteczniejszych metod usuwania zapachu , walki zgrzybami i bakteriami jest aktualnie tzw. OZONOWANIE. Ozon (3-cząsteczkowytlen) działa bardzo aktywnie na mikroflorę. Uwalniający się wolny atom tlenu jest bardzo „agresywny” i praktycznie w 100 % odkaża wszystkie elementywnętrza pojazdu Dodatkowo aktywnie usuwa zapachynp. tytoniu –zCAŁEGO wnętrza pojazdu. 5 - 6 sesji ozonowania usuwa całkowicie np. zapach papierosów zsamochodu odkupionego od nałogowego palacza. Druga metoda równie skuteczna to dezynfekcja specjalnym środkiem chemicznym który poprzez urządzenie ultradźwiękowe rozbijany jest na drobnie cząsteczki i w formie pary zasysany jest przez układ przewietrzania auta. Powietrze razem z tym czynnikiem rozpylonym we wnętrzu auta ma doskonałe właściwości odkażające i zabije wszelkie zanieczyszczenia powstałe na wskutek działania układu klimatyzacji. Polecamy obie te metody odgrzybiania wnętrza auta do wyboru wg. preferencji użytkownika.

Wymiana filtra kabinowego

Zadaniem filtra jest wychwytywanie pyłu i kurzu dostającego się z powietrzem do kabiny. Efektem oczyszczania jest odkładanie się na powierzchni filtra zarówno cząstek mineralnych (sadze, kurz)jak i biologicznych (cząstki zeschłych liści, owadyitp) Nie wymienionyw odpowiednim czasie filtr staje się wylęgarnia bakterii i grzybów i dodatkowo nieprzyjemnego zapachu. Znacznie zwiększone oporyprzepływu powodują podwyższenie temperatury powietrza i mogą prowadzić do uszkodzenia elementów sterowania nawiewem czy wentylatora nadmuchu przezco klimatyzacja działa nieprawidłowo.

Nasi mechanicy są odpowiednio przeszkoleni , posiadamy odpowiednie maszyny i urządzenia do serwisowania układów klimatyzacji możemy więc stwierdzić , że jesteśmy profesjonalnie przygotowani do obsługi oraz wszelkich napraw układów klimatyzacji .

Zapraszamy do współpracy

 

Przeglądy eksploatacyjny klucz do bezawaryjnego użytkowania auta

W naszej firmie gorąco polecamy Państwu wykonanie okresowego przeglądu eksploatacyjnego. Producenci aut rozdzielają obsługę techniczną na :

- Przegląd podstawowy/roczny – zakres przebiegu bez long life ( wydłużony okres przeglądowy ) co 15 tys. km lub rok
- przegląd rozszerzony co dwa lata lub po przebiegu bez long life co 30tys km.

Określenie „lond life” dotyczy tylko niektórych aut , okresy miedzy przeglądowe w tych samochodach wynoszą około 30tys.km. Jednak są marki i konkretne silniki w których te przeglądy zostały wydłużone na wyrost , nasze polskie paliwo niestety nie spełnia określonych norm co skutkuje usterkami silników. Opierając się na naszym doświadczeniu jesteśmy w stanie Państwu doradzić jaki okres przeglądu powinien być wybrany w danym aucie.

Zakres czynności sprawdzających zależy od konkretnego modelu i rocznika jednak w skrócie można określić ,iż jest to sprawdzenie , zakonserwowanie , zdiagnozowanie ( w tym komputerowa diagnostyka ) całego auta . Gwarantujemy Państwu ,że podczas przeglądu auta zostaną przez nas wykryte usterki w ich początkowej fazie a powszechnie wiadomo ,iż wcześnie wykryta usterka nie pociąga za sobą efektu domina czyli następnych. Np. wykryta wcześnie usterka osłony przegubu skutkuje wymianą tylko tej części , zaniedbanie tego zmusza nas to wymiany całego przegubu a to zupełnie inne koszty.

Kwoty za wykonaniu przeglądów eksploatacyjnych w naszej firmie są skalkulowane bardzo atrakcyjnie , gorąco zachęcamy Państwa do tej formy utrzymania w dobrej kondycji samochodu.

Serwis układów wtryskowych diesla oraz układów benzynowych

Nasz serwis proponuje Państwu kompleksową naprawę układów wtryskowych zasilanych benzyną i olejem napędowym . Obecnie układy te są wszechobecne , nie ma już prostych układów mechanicznych Diesla czy benzyny. Nasz personel jest wszechstronnie przygotowany do naprawy tych układów , często uczestniczymy we wszelkiego rodzaju szkoleniach , posiadamy wszelką dokumentację techniczną oraz oprzyrządowanie do wykrycia usterki oraz jej usunięcia.

Częste usterki :
- zapalnie nie kontrolki silnika ( często bezobjawowe)
- nierówna praca silnika
- problemy z uruchomieniem silnika
- wysokie zużycie paliwa
- brak mocy ciągły lub sporadyczny
- zauważalne wysokie dymienie z rury wydechowej
- stuki podczas pracy silnika
- przybywanie stanu oleju napędowego w silniku

Jeśli zauważyli Państwo cokolwiek w pracy silnika co odbiega od normy. Coś Państwa trapi, coś zastanawia – zapraszamy na konsultację , diagnostykę , poradę. Z ochotą postaramy się rozwiązać i wytłumaczyć i zażegnać problem.

Układ chłodzenia

Temperatura silnika to najważniejszy parametr prawidłowej pracy silnika , układ chłodzenia ma za zadanie nie tylko kontrolować silnika przed przegrzaniem ale również utrzymywać temperaturę na odpowiednim poziomie. Zwykle jest to od 87 do 97 stopni Celsjusza . Główne elementy układu chłodzenia to :
- pompa wody - chłodnica - termostat - nagrzewnica ( ogrzewa wnętrze auta ) - zbiorniczek wyrównawczy płynu z korkiem - wentylator chłodnicy - przewody wodne połączeniowe

Częste objawy usterki układu chłodzenia :
- wskaźnik temperatury niebezpiecznie ‘wchodzi’ na czerwone pole , osiąga 100 stopni lub więcej
- zauważamy ,że klimatyzacja ‘słabnie’ podczas jazdy z niewielką prędkością ( np. w korkach)
-różnego rodzaju plamy pod samochodem świadczące o wycieku.

Ważne! Nie otwieraj korka zbiorniczka płynu chłodniczego kiedy silnik jest ciepły. Płyn w układzie chłodzenia podczas pracy jest utrzymywany pod stałym ciśnieniem , odkręcenie korka kiedy płyn jest gorący może spowodować jego nie kontrolowane wytryśniecie a w związku z tym poparzenie ciała!

Jeśli tylko zauważyłeś niepokojące objawy przegrzania silnika zapraszamy na wizytę w naszym serwisie. Postaramy się szybko zdiagnozować i usunąć usterkę aby uchronić twój silnik przed poważną usterką.

Układy hamulcowe

W naszym serwisie zadbamy o wszystko co wiąże się z hamowaniem. Jeśli zauważycie Państwo jedną z typowych usterek podczas hamowania:
- drgania kierownicy
- zmianę tory jazdy
- zbyt miękko poddający się pedał hamulca
- ocieranie , piszczenie i inne odgłosy
- nadmierne nagrzewanie się kół lub koła
- zbyt niska efektywność hamowania
- zapalające się podczas jazdy kontrolki abs lub hamulca ręcznego

Prosimy jak najszybciej umówić się na wizytę w naszym serwisie , nasi mechanicy szybko zdiagnozują problem , zaproponują dogodną naprawę aby Państwa bezpieczeństwo nie było zagrożone.

Wymiana oleju

Wymiana oleju do główna a jednocześnie podstawowa czynność utrzymująca silnik w dobrej kondycji i zwiększenie jego trwałości.

Podczas eksploatacji olej chroniąc nasz silnik przed nadmiernym tarciem ,odprowadzając temperaturę ulega zabrudzeniu , traci swoje właściwości zatem nie gwarantuje prawidłowego smarowania. Dlatego należy go okresowo wymieniać.

Czas lub przebieg miedzy obsługowy określany jest przez producenta samochodu i często waha się pomiędzy 15000 a 30 000 km.

Obecnie silniki muszą spełniać co raz to wyższe normy emisji spalin a ich moc osiągana z jednego litra pojemności jest ciągle podnoszona , dlatego oleje silnikowe stasowane do naszego silnika muszą spełniać określone normy nadawane ich przez ich konstruktorów. Obserwujemy tak duże zmiany tych norm i taką ich różnorodność ,że tylko mając dostęp do fabrycznej dokumentacji technicznej jesteśmy w stanie odpowiednio dobrać olej do konkretnego silnika.

Drogi kliencie , tą kwestię pozostaw nam , nie wymieniaj oleju samodzielnie lub w mało wykwalifikowanych serwisach , ta pozornie prosta czynność może uszkodzić trwale twoje wymarzone auto. Pamiętaj o tym!!!

Zawieszenia

Obecnie nie ma już ‘prostych’ układów zawieszenia samochodów. Systemy wielowahaczowe z przodu jak i z tyłu montowane są w autach klasy A czyli typowo miejskich.

Ich zaawansowanie konstrukcyjne w połączeniu z naszymi polskimi drogami powoduje konieczność sprawdzania stanu zawieszenia przynajmniej raz w roku.

Zużyte amortyzatory , tulejki metalowo-gumowe , wahacze , końcówki drążków , łączniki stabilizatorów mogą spowodować nieprawidłowe zużycie opon, złe kierowanie auta , utratę kontroli nad pojazdem , zagrażają bezpieczeństwu jazdy twojemu i innym uczestnikom dróg.

Jeśli tylko zauważyłeś jakiekolwiek stuki dochodzące z zawieszenia , pogorszenie prowadzenia samochodu umów się z nami na bezpłatną kontrolę zawieszenia. Nasi mechanicy zdiagnozują problem , zaproponujemy Państwa najlepsze warunki naprawy i usunięcie usterki.

Serwis samochodowy

Jako serwis samochodowy Bosch, obsługujemy tak samochody z silnikami benzynowymi, jak i diesla. Zakres oferowanych u nas usług obejmuje cały samochód. Oprócz elektrotechniki i elektroniki samochodowej, napraw układów ABS/ASR, diagnostyki silników diesla i napraw pomp wtryskowych, w naszej stacji znajdą Państwo wszechstronną obsługę w zakresie mechaniki samochodowej. Zapewniamy najwyższą jakość usług i konkurecyjne ceny.

BMW "Więcej niż Części"

Jesteśmy partnerem program BMW "Więcej niż Części", co oznacza, że nasz zakład szybko i niezawodnie dostarczy Państwu oryginalne części i akcesoria BMW na atrakcyjnych warunkach, ale nie tylko. Ponadto oferuje Państwu szereg dalszych usług, służymy radą i wsparciem. Zajmujemy się także programowaniem komputerów BMW oraz aktualizacją oprogramowania sterowników elektronicznych.

Diagnostyka komputerowa

Komputerowa diagnostyka pojazdów grupy Volkswagem-Audi przeprowadzana jest z użyciem najnowszego sprzętu serwisowego VAS 5051. Samochody marki BMW sprawdzane są urządzeniem BMW group tester one (GT1), które pozwala na testowanie, konfigurowanie oraz przeprogramowywanie systemów dostępnych w pojeździe.

UA-84278163-1 /* */