USŁUGI

Naprawimy Twoje auto

Specjalizujemy się w naprawie i serwisie głównie takich marek jak audi, vw, bmw, skoda, seat ale naprawimy każde auto, które nam powierzysz.

Naprawa, Serwis

Jako serwis samochodowy Bosch, obsługujemy tak samochody z silnikami benzynowymi, jak i diesla. Zakres oferowanych u nas usług obejmuje cały samochód. Oprócz elektrotechniki i elektroniki samochodowej, napraw układów ABS/ASR, diagnostyki silników diesla i napraw pomp wtryskowych, w naszej stacji znajdą Państwo wszechstronną obsługę w zakresie mechaniki samochodowej, jak: wymiana pasków rozrządu, amortyzatorów, sprzęgieł, a także wymiana oleju (Castrol oraz Shell). Wszelkie naprawy realizujemy na bazie oryginalnych części Bosch. Zapewniamy najwyższą jakość usług i konkurecyjne ceny.

Jesteśmy partnerem program BMW „Więcej niż Części”, co oznacza, że nasz zakład szybko i niezawodnie dostarczy Państwu oryginalne części i akcesoria BMW na atrakcyjnych warunkach, ale nie tylko. Ponadto oferuje Państwu szereg dalszych usług, służymy radą i wsparciem. Zajmujemy się także programowaniem komputerów BMW oraz aktualizacją oprogramowania sterowników elektronicznych.

Komputerowa diagnostyka pojazdów grupy Volkswagem-Audi przeprowadzana jest z użyciem najnowszego sprzętu serwisowego VAS 5051. Samochody marki BMW sprawdzane są urządzeniem BMW group tester one (GT1), które pozwala na testowanie, konfigurowanie oraz przeprogramowywanie systemów dostępnych w pojeździe.

Szukasz dobrego mechanika w Lublinie? Zobacz mechanik Lublin Czechów

Nowoczesne samochody posiadają silniki, które charakteryzują się dużą sprawnością. Weźmy np. nowy silnik benzynowy TFSI koncernu Volkswagen, który z pojemości 1,4 litra ma moc 140KM czy diesla BMW, który z pojemności 2,0 litra osiąga moc aż 218KM. Te wartości mocy i do tego ogromny moment obrotowy sprawiają, że silniki w obecnych czasach wymają odpowiedniej obsługi, fachowości i wielu lat doświadczenia, aby ich ewentualne naprawy i dalsza eksploatacja przebiegały bezproblemowo.

Jeśli zauważycie Państwo nagłe utraty mocy, stuki czy inne niepokojące dźwięki dochodzące spod maski auta to sygnał, aby jak najszybciej umówić się w naszym serwisie choćby na weryfikację czy jest czym się niepokoić. Proszę pamiętać, zapobieganie i wykrycie ewentualnej usterki w jej początkowej fazie, jest o wiele mniej kosztowne niż naprawy „po fakcie”.

Nasz kadra mechaników jest w każdej chwili gotowa do pomocy, nie boimy się nowych skomplikowanych konstrukcji, naprawimy każdy silnik. Zapraszamy do współpracy.

Kiedyś było prosto, podział był łatwy i ewidentny, na skrzynie biegów manualne i automatyczne, z tym że zasada działania „manuala” i automatu zgoła różna od siebie na przestrzeni lat niewiele się zmieniała. Teraz mamy w samym koncernie Volkswagena:

-skrzynie klasyczne manualne bez wymiany oleju
-skrzynie DSG –automat – wymiana oleju wg. producenta co 60 tys.km
-skrzynia multitronic – automat – wymiana oleju wg. producenta co 60 tys.km
-skrzynia s-tronic –automat- bez wymiany oleju ( choć nie wszystkie )
-skrzynia tiptronic – bez wymiany oleju

Jak dołożymy do tego napęd na 4×4 typu haldex czy quatrro otrzymujemy naprawdę skomplikowany mechanizm który napędza nasze auto. I tu powstają odwieczne dylematy typu wymienić olej czy nie? Producenci aut zgodnie twierdzą, iż w klasycznym automacie olej u nie wymieniamy. Tylko czy na zdrowy ”chłopski rozum” ma to sens? W skrzyni zabudowany jest flirt oleju, który ma zatrzymywać zanieczyszczenia, rozsądne jest, aby nie wymieniać go przez 200 tys. km? Z naszej praktyki NIE! Producenci są bezduszni, konstruując skrzynie biegów z góry zakładają jej przebieg na około 150 tys.km. Co się będzie działo po tym czasie nie specjalnie ich interesuje, przecież do tego czasu auto nie będzie już miało gwarancji…..

Zatem proponujemy i zalecamy Państwu wymianę oleju w skrzyni automatycznej takiego czy innego typu co 60 tys. km. To przy ewentualnej naprawie naprawdę stanowi niewielki koszt a pozwala na bezawaryjną jazdę.

Troszkę inaczej wygląda to w skrzyniach manualnych, tutaj też producenci twierdzą, że olej nie podlega wymianie jednak z naszego doświadczenia wynika, iż raz na 5 lat powinno dokonać się jego wymiany. Przez ten okres ilość wilgoci, która dostanie się do oleju jest na tyle dużą ich spuszczany olej ma konsystencję kawy z mlekiem, taka mieszanka wody z olejem nie może dobrze smarować.

W przypadku jakiekolwiek awarii tak skrzyni manualnej czy automatycznej oferujemy Państwu pomoc w diagnostyce i naprawę na optymalnych dla Państwa warunkach. Nasz personel poradzi sobie z każdą usterką układu napędowego.

Okresowo każdy model auta wyposażony w silnik z paskiem rozrządu na przypisaną wymianę paska rozrządu co daną ilość kilometrów lub pewien zakres czasu. Należy tego bezwzględnie przestrzegać, bo usterka mechanizmu rozrządu zwykle skutkuje poważnym uszkodzeniem silnika.

Nasz serwis jest przygotowany tak merytorycznie jak i sprzętowo do wymiany każdego rodzaju paska rozrządu, poczynając od łatwych i prostych konstrukcji kończywszy na bardzo skomplikowanych.

Jeśli nie jesteście Państwo pewni kiedy powinien być wymieniony pasek rozrządu zapraszamy na wizytę w naszym serwisie,  sprawdzimy jego stan i określimy kiedy należy się jego wymiana.

Zapraszamy do współpracy.

Obecnie produkowane samochody i ich systemy przypominają ‘jeżdżący komputer ‘, poszczególne systemy sterowania silnikiem, skrzynią biegów, kontroli trakcji (ABS, ESP) itd. są ze sobą ściśle powiązane. Z każdym nowym modelem auta mamy większą moc silnika często w mniejszej pojemności skokowej, skrzynie biegów mają większą ilość biegów a system ESP przejmuję nawet funkcję parkowania. W związku z tym funkcje samo diagnostyczne tych systemów są bardzo rozbudowane, mamy mnóstwo wszelkich kolorów kontrolek w zestawie wskaźników, które mogą nas informować o błędach w tych układach.

Zapalenie się kontrolki ‘checkengine’, abs, esp, service zwykle wywołuje u nas niepokój. A często są to błahostki typu paliwo gorszej jakości czy chwilowe zacięcie jakiegoś urządzenia wykonawczego.

Nasi mechanicy pomogą Państwu szybko i bezstresowo rozwiązać wszelkie tego typu problemy (czy będą one drobne, czy bardzo poważne), nasza wiedza o nowoczesnych technologiach jest bardzo duża a nasze urządzenia diagnostyczne są takimi samymi, jakie są używane przez Autoryzowane Stacje Obsługi dlatego bez wątpliwości jesteśmy pewni trafności postawionej diagnozy.

Z tej dziedziny w naszym serwisie jesteśmy wyjątkowo dumni. Jest to obecnie skomplikowane, trudne, wymagające wielu urządzeń diagnostycznych i najnowszej dokumentacji technicznej. Pole gdzie inni sobie nie radzą, nam wychodzi doskonale.

W naszym serwisie diagnostyka komputerowa i naprawa systemów elektronicznych to przede wszystkim wysoka jakość świadczonych usług. Rozpoznajemy i identyfikujemy wszelkie błędy sterowników i je naprawiamy. Dodatkowo mamy możliwość wykonania wszelkich testów, w które wyposażony jest dany komputer sterujący, symulację działa układu i adaptację podzespołów. Takie czynności mają na celu ustalenie problemów i usterek oraz ich wyeliminowanie.

Elektronika w obecnych autach to takie mechanizmy jak automatyczna klimatyzacja, centralny zamek, elektryczne szyby, elektrycznie regulowane fotele czy lusterka. W naszym serwisie sprawdzisz prawidłową pracę tych podzespołów oraz przetestujesz ich działanie.

Wszystkie testy układów elektronicznych wykonujemy przy ‘Przeglądzie eksploatacyjnym’ nie doliczając za to żadnych dodatkowych opłat. Polecamy tę formę utrzymania dobrego stanu technicznego auta.

W naszym serwisie zajmujemy się kompleksowo naprawą i serwisowaniem samochodowych układów klimatyzacji. Są to między innymi:
– dezynfekcja klimatyzacji metodą ozonową lub chemicznie
– okresowe przeglądy w co wchodzi
– kontrola stanu filtra kabinowego, odessanie czynnika chłodzącego (gaz R134a) z układu, jego regeneracja oraz napełnienie układu prawidłową ilością
– wytworzenie próżni, która ma właściwości czyszczące i osuszające z wilgoci
– sprawdzenie szczelności układu, dodanie oleju sprężarkowego, dodanie barwnika UV,
– kontrolę działania klimatyzacji

Jako że układ klimatyzacji często jest rozwinięty o sterowanie elektroniczne wykonujemy też pełną diagnostykę komputerową oraz wszelkie nastawy podstawowe elementów sterujących.

Przeglądy okresowe należy wykonywać co najmniej 1 raz na 2 lata. Dlaczego konieczna jest okresowa obsługa?

Wykonujemy to celem zapewnienia prawidłowej pracy klimatyzacji, czynnikiem roboczym jest gaz, który niestety bardzo często uchodzi poprzez gumowe elementy przewodów klimatyzacji czy przez choćby sam fakt braku pracy w sezonie zimowym. Klimatyzacja w aucie posiada zabezpieczenie termiczne, które uniemożliwia jej pracę poniżej 5 stopni Celsjusza, takie temperatury w naszym klimacie utrzymają się przez długi czas a długotrwały brak pracy układu powoduje kurczenie się elementów uszczelniających układu, które nie są wtedy smarowane olejem krążącym w układzie. W ten sposób w ciągu roku ucieka do 10-15% czynnika. Efektem jest spadek ciśnienia czynnika i spadek sprawności chłodzenia.

Dodatkowo smarowanie kompresora zapewnia specjalny olej, który jest transportowany przez czynnik chłodniczy R134a. Spadek ciśnienia czynnika zmniejsza również jakoś smarowania i w konsekwencji prowadzi do przyspieszonego zużycia i uszkodzenia kompresora.

DLATEGO KONIECZNE JEST UZUPEŁNIANIA CZYNNIKA ROBOCZEGO I OKRESOWE PRZEGLĄDY UKŁADU KLIMATYZACJI.

Czynnik roboczy oraz olej w celu utrzymania wymaganych parametrów muszą być filtrowane przez bardzo precyzyjny filtr, który zatrzymuje nie tylko zanieczyszczenia mechaniczne, ale też wychwytuje wilgoć z oleju i czynnika. Wilgoć nie tylko prowadzi do korozji układu i sprężarki, ale również ze względu na obniżanie się temperatury czynnika poniżej 0 C –przechodzi w stan stały w postać kryształków lodu, które nie tylko mogą spowodować przyspieszone uszkodzenie sprężarki klimatyzacji, ale ze względu na oblodzenie zaworu rozprężnego może okresowo lub całkowicie wstrzymać pracę całego układu klimatyzacji. Przy każdej naprawie układu klimatyzacji filtr zwany osuszaczem układu powinien być bezwzględnie wymieniony.

KOLEJNĄ WAŻNA CZYNNOŚCIĄ OBSŁUGI KLIMATYZACJI JEST DEZYNFEKCJA (USUWANIE NIEPRZYJEMNYCH ZAPACHÓW)

Przykry zapach wydostający się z otworów nawiewowych jest sygnałem ostrzegawczym, który mówi nam, że klimatyzacja samochodowa powinna zostać jak najszybciej sprawdzona. Para wodna w napływającym z zewnątrz do kabiny ciepłym powietrzem w zetknięciu z zimnymi ściankami parownika skrapla się i tworzy środowisko do rozwoju bakterii i grzybów. W celu zwalczenia przykrego zapachu i mikroflory stosuje się różne metody chemiczne i mechaniczne, które mają za zadanie nie tylko oczyścić układ nawiewu, ale przede wszystkim go odkazić. Jedną z najskuteczniejszych metod usuwania zapachu , walki z grzybami i bakteriami jest aktualnie tzw. OZONOWANIE. Ozon (3-cząsteczkowytlen) działa bardzo aktywnie na mikroflorę. Uwalniający się wolny atom tlenu jest bardzo „agresywny” i praktycznie w 100 % odkaża wszystkie elementy wnętrza pojazdu Dodatkowo aktywnie usuwa zapachy np. tytoniu –z CAŁEGO wnętrza pojazdu. 5 – 6 sesji ozonowania usuwa całkowicie np. zapach papierosów z samochodu odkupionego od nałogowego palacza. Druga metoda równie skuteczna to dezynfekcja specjalnym środkiem chemicznym, który poprzez urządzenie ultradźwiękowe rozbijany jest na drobne cząsteczki i w formie pary zasysany jest przez układ przewietrzania auta. Powietrze razem z tym czynnikiem rozpylonym we wnętrzu auta ma doskonałe właściwości odkażające i zabije wszelkie zanieczyszczenia powstałe na wskutek działania układu klimatyzacji. Polecamy obie te metody odgrzybiania wnętrza auta do wyboru wg. preferencji użytkownika.

WYMIANA FILTRA KABINOWEGO

Zadaniem filtra jest wychwytywanie pyłu i kurzu dostającego się z powietrzem do kabiny. Efektem oczyszczania jest odkładanie się na powierzchni filtra zarówno cząstek mineralnych (sadze, kurz)jak i biologicznych (cząstki zeschłych liści, owady itp) Nie wymieniony w odpowiednim czasie filtr staje się wylęgarnia bakterii i grzybów i dodatkowo nieprzyjemnego zapachu. Znacznie zwiększone opory przepływu powodują podwyższenie temperatury powietrza i mogą prowadzić do uszkodzenia elementów sterowania nawiewem czy wentylatora nadmuchu, przez co klimatyzacja działa nieprawidłowo.

Nasi mechanicy są odpowiednio przeszkoleni, posiadamy odpowiednie maszyny i urządzenia do serwisowania układów klimatyzacji, możemy więc stwierdzić, że jesteśmy profesjonalnie przygotowani do obsługi oraz wszelkich napraw układów klimatyzacji.

Zapraszamy do współpracy

W naszej firmie gorąco polecamy Państwu wykonanie okresowego przeglądu eksploatacyjnego. Producenci aut rozdzielają obsługę techniczną na:

– Przegląd podstawowy/roczny – zakres przebiegu bez long life ( wydłużony okres przeglądowy ) co 15 tys. km lub rok
– przegląd rozszerzony co dwa lata lub po przebiegu bez long life co 30 tys km.

Określenie „lond life” dotyczy tylko niektórych aut, okresy miedzy przeglądowe w tych samochodach wynoszą około 30 tys.km. Jednak są marki i konkretne silniki, w których te przeglądy zostały wydłużone na wyrost, nasze polskie paliwo niestety nie spełnia określonych norm co skutkuje usterkami silników. Opierając się na naszym doświadczeniu, jesteśmy w stanie Państwu doradzić jaki okres przeglądu powinien być wybrany w danym aucie.

Zakres czynności sprawdzających zależy od konkretnego modelu i rocznika, jednak w skrócie można określić, iż jest to sprawdzenie, zakonserwowanie, zdiagnozowanie (w tym komputerowa diagnostyka) całego auta. Gwarantujemy Państwu, że podczas przeglądu auta, zostaną przez nas wykryte usterki w ich początkowej fazie a powszechnie wiadomo, iż wcześnie wykryta usterka nie pociąga za sobą efektu domina, czyli następnych. Np. wykryta wcześnie usterka osłony przegubu skutkuje wymianą tylko tej części, zaniedbanie tego zmusza nas to wymiany całego przegubu, a to zupełnie inne koszty.

Kwoty za wykonaniu przeglądów eksploatacyjnych w naszej firmie są skalkulowane bardzo atrakcyjnie, gorąco zachęcamy Państwa do tej formy utrzymania w dobrej kondycji samochodu.

Nasz serwis proponuje Państwu kompleksową naprawę układów wtryskowych zasilanych benzyną i olejem napędowym. Obecnie układy te są wszechobecne, nie ma już prostych układów mechanicznych Diesla czy benzyny. Nasz personel jest wszechstronnie przygotowany do naprawy tych układów, często uczestniczymy we wszelkiego rodzaju szkoleniach, posiadamy wszelką dokumentację techniczną oraz oprzyrządowanie do wykrycia usterki, oraz jej usunięcia.

Częste usterki:
– zapalnie nie kontrolki silnika (często bezobjawowe)
– nierówna praca silnika
– problemy z uruchomieniem silnika
– wysokie zużycie paliwa
– brak mocy ciągły lub sporadyczny
– zauważalne wysokie dymienie z rury wydechowej
– stuki podczas pracy silnika
– przybywanie stanu oleju napędowego w silniku

Jeśli zauważyli Państwo cokolwiek w pracy silnika, co odbiega od normy, coś Państwa trapi, coś zastanawia, zapraszamy na konsultację, diagnostykę, poradę. Z ochotą postaramy się rozwiązać i wytłumaczyć i zażegnać problem.

Temperatura silnika to najważniejszy parametr prawidłowej pracy silnika, układ chłodzenia ma za zadanie nie tylko kontrolować silnika przed przegrzaniem, ale również utrzymywać temperaturę na odpowiednim poziomie. Zwykle jest to od 87 do 97 stopni Celsjusza. Główne elementy układu chłodzenia to:
– pompa wody – chłodnica – termostat – nagrzewnica (ogrzewa wnętrze auta) – zbiorniczek wyrównawczy płynu z korkiem – wentylator chłodnicy – przewody wodne połączeniowe

Częste objawy usterki układu chłodzenia:
– wskaźnik temperatury niebezpiecznie ‘wchodzi’ na czerwone pole, osiąga 100 stopni lub więcej
– zauważamy, że klimatyzacja ‘słabnie’ podczas jazdy z niewielką prędkością (np. w korkach)
-różnego rodzaju plamy pod samochodem świadczące o wycieku.

Ważne! Nie otwieraj korka zbiorniczka płynu chłodniczego kiedy silnik jest ciepły. Płyn w układzie chłodzenia podczas pracy jest utrzymywany pod stałym ciśnieniem, odkręcenie korka kiedy płyn jest gorący, może spowodować jego nie kontrolowane wytryśniecie a w związku z tym poparzenie ciała!

Jeśli tylko zauważyłeś niepokojące objawy przegrzania silnika zapraszamy na wizytę w naszym serwisie. Postaramy się szybko zdiagnozować i usunąć usterkę, aby uchronić twój silnik przed poważną usterką.

W naszym serwisie zadbamy o wszystko, co wiąże się z hamowaniem. Jeśli zauważycie Państwo jedną z typowych usterek podczas hamowania:
– drgania kierownicy
– zmianę tory jazdy
– zbyt miękko poddający się pedał hamulca
– ocieranie, piszczenie i inne odgłosy
– nadmierne nagrzewanie się kół lub koła
– zbyt niska efektywność hamowania
– zapalające się podczas jazdy kontrolki abs lub hamulca ręcznego

Prosimy jak najszybciej umówić się na wizytę w naszym serwisie, nasi mechanicy szybko zdiagnozują problem, zaproponują dogodną naprawę, aby Państwa bezpieczeństwo nie było zagrożone.

Wymiana oleju do główna, a jednocześnie podstawowa czynność utrzymująca silnik w dobrej kondycji i zwiększenie jego trwałości.

Podczas eksploatacji, olej chroniąc nasz silnik przed nadmiernym tarciem i odprowadzając temperaturę, ulega zabrudzeniu. Traci on swoje właściwości, zatem nie gwarantuje prawidłowego smarowania. Dlatego należy go okresowo wymieniać.

Czas lub przebieg miedzy obsługowy określany jest przez producenta samochodu i często waha się pomiędzy 15000 a 30 000 km.

Obecnie silniki muszą spełniać co raz to wyższe normy emisji spalin a ich moc osiągana z jednego litra pojemności jest ciągle podnoszona, dlatego oleje silnikowe stasowane do naszego silnika muszą spełniać określone normy nadawane ich przez ich konstruktorów. Obserwujemy tak duże zmiany tych norm i taką ich różnorodność, że tylko mając dostęp do fabrycznej dokumentacji technicznej jesteśmy w stanie odpowiednio dobrać olej do konkretnego silnika.

Drogi kliencie, tą kwestię pozostaw nam, nie wymieniaj oleju samodzielnie lub w mało wykwalifikowanych serwisach, ta pozornie prosta czynność może uszkodzić trwale twoje wymarzone auto. Pamiętaj o tym!!!

Obecnie nie ma już ‘prostych’ układów zawieszenia samochodów. Systemy wielowahaczowe z przodu jak i z tyłu montowane są w autach klasy A czyli typowo miejskich.

Ich zaawansowanie konstrukcyjne w połączeniu z naszymi polskimi drogami powoduje konieczność sprawdzania stanu zawieszenia przynajmniej raz w roku.

Zużyte amortyzatory, tulejki metalowo-gumowe, wahacze, końcówki drążków, łączniki stabilizatorów mogą spowodować nieprawidłowe zużycie opon, złe kierowanie auta, utratę kontroli nad pojazdem, zagrażają bezpieczeństwu jazdy twojemu i innym uczestnikom dróg.

Jeśli tylko zauważyłeś jakiekolwiek stuki dochodzące z zawieszenia, pogorszenie prowadzenia samochodu umów się z nami na bezpłatną kontrolę zawieszenia. Nasi mechanicy zdiagnozują problem, zaproponujemy Państwa najlepsze warunki naprawy i usunięcie usterki.

Scroll to Top